Nu startar en gemensam kommunikationskampanj om kooperation, som initierats av We Effect och där Svensk Kooperation och flera kooperativa företag medverkar. Kampanjen görs med anledning av Kooperationens år 2025 och sätter fokus på att kooperation bygger en bättre värld.
Kampanjen består av filmer och bilder som är baserade på riktiga intervjuer med medlemmar i kooperativa företag som ger sin syn på hur kooperation bygger en bättre värld.
Här är några av de anledningar som de lyfter till att kooperation bygger en bättre värld:
- Tillsammans gör vi stora framsteg
- Alla medlemmar är delägare
- Det främjar den demokratiska strukturen
- Tillsammans är vi starkare
- Tillsammans sätter vi våra egna villkor
Kommunikationskampanjen innehåller också ett lekfullt quiz om hur du och kooperation hänger ihop – där du får se om du är en Superkooperativ Siri eller en Solo-Selma.
Kampanjen körs i sociala medier hos de kooperativa företag som deltar. We Effect står bakom kampanjen, i samarbete med Svensk Kooperation, Coop, Lantmännen, LRF, HSB, Folksam, Fair, Riksbyggen, OK, Coompanion och Fremia. Läs mer om kampanjen här och håll utkik i sociala medier!



