Varje bolag äger i sin tur det gemensamma bolaget Länsförsäkringar AB med dotterbolag där verksamhet som passar bäst att drivas gemensamt har samlats. Kundmötet sker alltid lokalt, där kunden bor och verkar.
De 23 kundägda, lokala Länsförsäkringsbolagen har tillsammans ca 3,5 miljoner kunder som köper bank- och försäkringstjänster och även tjänster inom fastighetsförmedling.
Kundägt lika med långsiktigt
Länsförsäkringsbolagen har kunden som enda uppdragsgivare. För länsförsäkringsbolagen har begrepp som omsorg och kundfokus alltid varit naturliga konsekvenser av vilka länsförsäkringsbolagen är. Kundägda bolag med enda uppdrag att skapa individuell trygghet för kunder och ägare.
Länsförsäkringsbolagen har också en historia att leva upp till. Verksamheten bygger på en genuin kundorientering, samtidigt som den alltid måste vara förenad med en sund affärsmässighet. Engagemang och omsorg inte alltid kräver motprestation, utan den större målsättningen är att göra gott för hela samhället.
Hållbar trygghet
Trygghet handlar inte enbart om att förebygga sakskador. Det handlar lika mycket om en ekonomisk trygghet vid skador och omtanke om bankkunders vardagsekonomi och liv, precis som pensionsförsäkringskunders livskvalitet och tryggade ålderdom.